Home
Eet verantwoord

Een gebalanceerd dagmenu bestaat uit 3 hoofdmaaltijden en een beperkt aantal tussendoortjes. De hoofdmaaltijden vormen de basis van je voeding. Om je de hele dag lekker energiek te voelen, heb je naast deze hoofdmaaltijden ook een aantal tussendoortjes nodig.

Als je verantwoord eet en voldoende beweegt is er zeker ruimte voor tussendoortjes.



Tussendoortjes
Het woord zegt het al, het zijn de dingen die we tussen de hoofdmaaltijden door eten, heel vaak zonder er echt bij na te denken. Het ontbijt, de lunch en het diner vormen de basis van onze voeding. Vroeger was dat veel duidelijker, maar in deze tijd van overvloed gaan de tussendoortjes een steeds belangrijkere plaats in de voeding innemen. De meeste tussendoortjes waartoe wij ons laten verleiden leveren veel vet en calorieŽn en vrijwel geen voedingsstoffen. Dit betekend echter niet dat we de tussendoortjes maar moeten laten staan. Want gelukkig zijn er genoeg keuzes te maken, die wel in een verantwoord eetpatroon passen. In een gezonde voeding is plaats voor zoín 3 tot 4 tussendoortjes per dag, samen goed voor zoín 300 - 500 kcal. Een verantwoord tussendoortje levert niet meer dan 100-150 calorieŽn en bevat bovendien voedingsstoffen. Deze tussendoortjes geven bovendien een verzadigd gevoel, waardoor je er weer even tegen aankunt.

Op veel verpakkingen staat tegenwoordig informatie over de voedingswaarde van het product. Gebruik deze informatie om de juiste balans te vinden!

terug

Disclaimer     Copyright © United Biscuits 2004 www.verkade.nl www.sultana.nl